اون دورا چه رنگیه؟!
به چی نگاه می کنی که جلوی چشمات و نمی بینی؟!

So, so you think you can tell Heaven from Hell,
blue skies from pain.
Can you tell a green field from a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?
And did they get you to trade your heroes for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?
And did you exchange a walk on part in the war for a lead role in a cage?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
Running over the same old ground.
What have you found? The same old fears.
Wish you were here.

تصاویر محو میشوند
نه اینکه از بین بروند
فقط محو میشوند و تغییر شکل میدهند
و خدا به پوزمان میخندد
آدمها نیستند
این فردیت های نامگذاری شده مسخره چیزی جز خاکهایی که در قالب های مختلف ریخته شده اند نیستند
نقش ها ثابت اند
همان گونه که همیشه بوده اند
و ما در طول زندگی بازی های زیادی خواهیم کرد
و بدون اینکه از خودمان بپرسیم چرا لحن صدایمان در عرض چند ثانیه عوض میشود.

واسطه هایی هستیم که نیروهای طبیعت ازما میگذرند
رفتارها درونمان منعکس میشوند
به ما خیانت میشود و ما باید جواب خیانت را بدهیم
وگرنه اگر همرنگ دنیا نشوی دنیا تبدیل به موج بزرگی میشود که هر لحظه ممکن است روی سرت فرود بیاید
و دریا
دلم میخواهد سرم را زیر آب کنم و همه صداها را گنگ بشنوم و هیچ وقت بالا نیایم
دلم غرق شدن میخواهد برای همیشه

برای خدا دعا کنیم ... به جفت شش احتیاج دارد ٬ این آخرین تاسی ست که امروز می‌اندازد.

یکی بود،یکی نبود.یه دخترکوچولویی بود که یه روز بزرگ شد.یعنی بزرگ بزرگ که نشد،قدش که بلند شد همه فکر کردند که بزرگ شده اما اون هنوز کوچولو مونده بود.اون اوایل خوشحال بود که کلی قد کشیده آخه حالا می تونست غول یه آدم دیگه باشه اما یه کم که گذشت قلبش که اندازه مشتش بود اما مشت زمان بچگیهاش، غصه دار شد.آخه حالا غول بود اما غول کی؟ دختر کوچولوی قصه ما که حالا یه غول صورتی مهربون غصه دار بود فکر می کرد باید بره دنبال آدمش بگرده.توی صورت همه "آدم"ها دنبال اونی می گشت که قرار بود مال خود ِ خودش باشه.که اون غولش باشه.اما پیداش نمی کرد.هی هرشب بیشتر غصه می خورد و هرچی بیشتر غصه می خورد بیشتر سردش می شد و هی یخ می زد،تا اینکه کم کم شد یه غول صورتی مهربون یخی، که فکر می کرد دیگه آدمشو پیدا نمی کنه.اون وقت توی یکی از همون روزای غمگین یهو یه نفر پیدا شد که براش کف دستش رو خوند.توی کف دست غول یه پسرکوچولو نشسته بود کنار تخت و آروم جوری که موهای بلند تاب دارش صورت غول رو آزار نده توی گودی گردن غوله داشت "ها" می کرد.یواش و باحوصله.اینقدر "ها" کرد تا یخ غول صورتی مهربون باز شد و یهو دید که یه پسر کوچولوی چشم قهوه ای با موهای بلند مشکی و تاب دار  که خیلی به موهاش حساس بود که نمی ذاشت کسی موهاشو ناز کنه ! با یه لبخند گنده نشسته کنارش.غول که باورش نمی شد اومد حرف بزنه که تو از کجا اومدی؟چطوری پیدام کردی؟ چرا اینجایی؟که یهو پسره پرید توی بغلش و محکم بوسیدش...محکم...اینقدر محکم و گرم که غول صورتی مهربون با اون همه خنگ بودنش از ته دل کوچولوش که هنوز اندازه مشت زمان بچگیهاش بود حس کرد که آدمش رو پیدا کرده.که این خودشه.که حالا باید دستهاش رو محکم دور اون حلقه کنه و نگذاره که لیز بخوره و بره... اما اون لیز خوردددددددددددددددد ......... اما اون رفت

غول صورتی مهربون دوباره یخ زد ایندفعه حتی قلب کوچولوش که هنوز اندازه مشت زمان بچگیاش بود یخ زد ....

غول صورتی مهربون اسمش ایما بود ...

 

 


 

... زندگی کردن تو واقعیت اصلاً چیز بدی نیست. بد وقتیه که واقعیت رو زیاد جدی بگیری. فقط باید بتونی هر از چندی از واقعیت فاصله بگیری و تو دنیاهای دیگه‌ای هم زندگی کنی. وقتی به تعداد آدم‌های روی زمین دنیای واقعی وجود داره ٬ به همون اندازه میتونی دنیای تخیلی هم وجود داشته باشه. باید بتونی دنیای خودت رو بسازی. سنگین باش و دور. گاهی هم چشمات رو ببند و ساکت و سرد و دور باش ... و عمیق ... خیلی عمیق ...

دلم دیوار میخواد همون دیواری که ناخوناتو بهش میکشی و نقاشی میکشی روش بعد میشینی عقب و یه جوری نگاش میکنی که انگار نمیفهمی این چیه رو دیوار سرت رو خم میکنی به کنار و سرد و خالی دیوار رو ساکت و خیره نگاه میکنی دیواری که با نوک ناخونت خط‌خطی شده ترسیدی خیلی ترسیدی دیگه خالی نیستی

یه چیزی رو دارم حس میکنم که خیلی وقته گم کردم ..

یه چیز ترسناک دوست داشتنی دور ...

breathe , breathe in the air ... don't afraid to care
run , run rabbit run.


تو شروع میکنی : پلی لیستتو میاری٬ هر آهنگی که بیاد مال منه ...
muse - sunburn

She burns like the sun, and I can't look away
She'll burn our horizons, make no mistake

And I'll hide from the world behind a broken frame
And I'll burn forever, I can't face the shame


نوبت من میشه
... Sinead O'Connor: Don't Cry For Me Argentina

Have I said too much?
There's nothing more
I can think of to say to you
But all you have to do is
Look at me
To know that every word is true
I kept my promise
Don't keep your distance



میگی ادامه بده .. میرم آهنگ بعدی .
cold play - for you

If you're lost and feeling low,
Circumnavigate the globe,
All you have is hope.

And the way you seem to flow
Circumnavigate the globe,
I never seem to lose control,
With you.



خب .. حالا من نیت میکنم. آهنگ بعدیم تو .. آهنگی که من برای تو بخونم
... Pink Floyd - Don't Leave Me Now ... ترسناکه .. میرم ترک بعدی ... ترسناک تر میشه : Pink Floyd - Is there anybody out there

نمیخوام اینا رو گوش کنم . میترسم. نیت کن . بعدی رو با نیت تو میرم .. اگه ترسناک بود ولی میزنم جلو ...

تو .. نیت میکنی ... من آهنگ بعدی رو گوش میکنم ... اینجوری شروع میشه:
Hey You ... گوش میدم .. میگذره .. سردمه . به Can you feel me که میرسه میزنم بعدی :

I can’t remember anything
Can’t tell if this is true or dream
Deep down inside I feel to scream
This terrible silence stops me



بدون نیت این بار میزنم جلو ...
desert rose میاد:

I dream of rain
I dream of gardens in the desert sand
I wake in vain
I dream of love as time runs through my hand


هیچ وقت نمتونستم باور کنم 30 گیگ موزیک با بیشتر از 180 تا گروه و خواننده اینجوری جوابم رو بده ...

تو ... آهنگ بعدیت ...


Everyone of us is scared
Everyone of us is hurt
Everyone of us has hope ...


میترسی . میگی ولش کن.

من با خودم فکر میکنم : یه روزی تو همینجوری میترسی ، تو فکر میکنی .. داری به پنجره‌ت نگاه میکنی .. نگام میکنی ، از جات پا میشی ٬ هیچی‌هم نمیگی میای جلوم .. خودت رو یه هو پرت میکنی .. تو بغل من ...

Bring me to life شروع میکنه به خوندن .. How can you see into my eyes like open doors
رو پلی‌لیست تو
driven under ...

Then she told me she had a gun
it sounded like she’d used it once before ...



من ؟
driven under رو میارم .. گوش میدمش. انگار یه مهی همه‌ی دور و برم رو گرفته. تموم که میشه میره رو Annie's Song. داره خطرناک میشه . بهتر تمومش کنیم.

من ... به آدمایی فکر میکنم که روحشون رو گم کردن ..
تو ... داری زیر لب آهنگی که پخش میشه رو میخونی ...
Once upon a time a memory ... Once upon a time girl ...
من ... دارم
Baby It's Alright ... رو گوش میدم .. به اتاقت فکر میکردم و به حسِ وقتی که تنها و خسته میای تو بغلم ... که این شروع میکنه به خوندن.

تو ... به
Forgotten hopes فکر میکنی ... به گریه‌های دیروزت .

Did I punish you for dreaming

Did I break your heart and leave you crying

Don't you ever dream of escaping...



من:


I See The Fear In The Things We Don't Understand
I See The Fear In Another Blind Man
I Can't Hold Back This Fight That Stills Inside
I Can't Hold Back Who I Am ...

I Know You're Strong
I Know You Belong
I Know You Are Strong
My Beautiful One


تو:
my beautiful one ...

سوپر گرل میاد.
تو ... تو هم سوپر گرل داری گوش میدی.


And then she'd say, it's Ok, I got lost on the way
but I'm a super girl, and super girls don't cry.
And then she'd say, it's alright, I got home, late last night
but I'm a super girl, and super girls just fly.


بعدیش
weep.

she turns
she burns
she feels conceales by someone that she doesn't know
she hopes someday
he'll find his way into these tears that she weeps ...



- به خواب اون شب فکر میکنم.

put ur hands on me
I need to feel u touch ...


با آهنگ بعدی خداحافظی میکنیم:

Anathema - Are You There.

وقتی پینک فلوید اومد رو ... با اونجاییکه آی‌ام کامفورتبلی نامب رو خوندن ... من چرا نشستم هی تو رو نیگا کردم؟

میدونی گاهی فاصله رویا تا واقعیت هیچی نیست

ولی .... آدمی که تو رویا زندگی می کنه  خیلی می شکنه ...خیلی

می فهمی ؟!

 
دنیا میچرخد
حجم ها به طور اغراق آمیز کوچک و بزرگ میشوند.
من در مرکز دنیا می ایستم و دستور میدهم که همه چیز بچرخد.
و دست های تو را میگیرم و میچرخم.
تو سرت گیج میرود.
افتادن ترس ندارد . حتی اگر بقیه بفهمند
باور کن. همه دوست دارند بچرخند. ولی همه میترسند
ولی وقتی بیفتی حتی بقیه بیشتر دوستت خواهند داشت
چون تو فعال شده ی یکی از بزرگترین خواسته های آنهایی
دستانت را به من بده و به من بگو بچرخم
بگو که گذشته و آینده وجود ندارد
بگو که همه اینها ترفندهای زمان است برای سرگرم کردن دنیا
بگو که وقتی گوشه اتاقم تنها نشسته ام و میفهمم همه چیز ثابت ست و این منم که میچرخم از من خداحافظی نمیکنی.
بگو که ثابت نشدی و با من میچرخی.
لعنتی بچرخ. حتی وقتی من شک میکنم
خوب میدانم که تو هم ترسیدن را دوست داری .
تو هم دوست داری پرت شوی و صدای له شدن استخوان هایت را بشنوی.
دنیا ثابت میشود.
سرم گیج میرود
اشکهایم گله میکنند از ثابت شدنم.
و من احساس غریبی میکنم در این صفحه که نمیدانم مال کیست.
فکر میکنم که روزمرگیها احاطه ات کرده اند .
و خوب میدانم تنها راه وجودم برای تو و این صفحه چپاندن خودم در کلمه های ... ایست که مدتها پیش بکارتشان را از دست داده اند
سرم گیج میرود ..
و صدای گریه ام تا بی نهایت منعکس میشود.

 
میدونی چیه؟
تو پر رنگی و داری از پر رنگیت استفاده میکنی
پر رنگیت روزهای منو سنگین میکنه
تازه با اینکه پررنگی خیلی راحت محو میشی
منم واسه اینکه کمرنگت کنم اول باید خودم کمرنگ شم
باید یه خطی بذاریم جلوش
همیشه باید خط گذاشت جلوی همه چی
واسه همه چیزای بی نهایت باید مرز گذاشت وگرنه میسوزن
تو تو دنیات خوابیدی و من اینجا سرم گیج میره
میبینی که سرم گیج میره؟
میفهمی یعنی چی اصلا؟
میدونی وقتی واسه یه چیزی مرز نذاشتی بعدش با چیزایی که ته دارن میری توش چه حس بدیه
میدونی
تو باید کمرنگ شی. من زیادی پررنگت کردم
بعدشم باید از جا زدن من جا بزنی
نمیگم برو ها
نه .. هیچ وقت نرو
... شعر میگم
میدونی چی دوس دارم؟
که مطمئن باشی به اون چیزایی که من نیستم
که یه وقتایی دروغایی بگی که باور کنم
حقیقتش همینه دیگه
دوس دارم دعوام کنی وگرنه عصبانی میشم
ولی تو هم مطمئن نیستی .. مثل همه
بررگ شدیم. یاد گرفتیم شک کنیم
من کوچولو ام خیلی مثلا ولی حداقل شجاعم
تو یه کاری نکن که برم تو غالب آدم بزرگا برات
میدونی؟
دوست دارم

گفتم دوستت دارم. پرسیدم حالا چکار کنم؟ جواب ندادی. فکر کردی اگر دوستت داشتم

نمی پرسیدم.

فرق من با تو اینه که من فکر نمی کنم و می پُرسم ولی تو فکر می کنی و نمی پرسی. من در همین لحظه اعلام می کنم که اینجوری نمی شود. من به خداوند پیشنهاد می کنم که در نسخهء بعدیِ آفرینش توانایی فکر کردن را از زنان و توانایی سوال کردن را از مردان سلب کند؛ آنوقت نه من سؤالهای بیخود می پرسم و نه تو فکرهای بیخودی می کنی؛ و بالاخره ما خوشبخت می شویم. آمین.

 
داره برف میاد
داره از خیلی ساعت پیش خیلی برف میاد
لایه لایه می‌شینه روی زمین
قد زمین بلند میشه؛
آسمون ابر شده
لایه لایه ابرا نشستن رو آسمون
قد آسمونم بلند شده؛
یه کم دیگه که ابرا بیشتر شه
یه کم دیگه که برفا بیشتر شه
زمین می‌رسه به آسمون
وقتی به هم رسیدن من یه قدم فیلی، ‌یا شایدم یه قدم مورچه‌ای حتی، برمی‌دارم و میرم می‌شینم روی ماه
دیگه هم پایین نمیام
برای تا همیشه‌م
منتظر میشم زمستون بعدیو
که تو هم بیای پیشم :)

 
تو که دست منو میخوندی
تو که دست منو میشناختی
تو که دست منو حفظ بودی
اینجاشو نخونده بودی که من همیشه دست رو بازی میکردم نه؟

 
یه روز صبح زود وقتی هوا هنوز تاریکه بیدار میشم
موهامو شونه میکنم و محکم میبندمشون.
چند دقیقه تو آینه به خودم خیره میشم.
وقتی ته نگاهم خالی شد همه چیز رو میسوزونم
به جز غورباقه ی زشتم
و بعد میرم
و دیگه هیچ وقت خودمو کلمه نمیکنم.
خواب هام رو هم دیگه تعریف نمیکنم
نه برای خودم
نه برای هیچ کس دیگه.
فقط نگاهم رو تا آخر دنیا تو نگاهت قفل میکنم
و محو میشم.

پیک اول
پیک دوم
پیک سوم
پیک چهارم
پیک پنجم
پیک شی شم
پیک هفتتتتتت ام
حالا من مستم.
و تا صبح camel گوش میدم: Dust and Dreams
شفاف که میشی ٬ وین‌امپ خودش برات میخونه
تو لازم نیست دیگه فکر کنی
خدا همه جا هست
حتی تو وین‌امپ.
اسکینش رو عوض میکنم.
خوبیه خدایی که تو وین امپ هست اینه که میشه هر رنگی دلت خواست بهش بزنی.
حداقل میدونی که میتونه رنگی باشه
برف اومده.
میری بیرون
چشات رو میبندی
خیابون خالیه و سفید .
روی برفا می شینی و سیگارت رو روشن می‌کنی.
سعی میکنی بخار نفست رو وقتی ها میکنی از دود سیگار تشخیص بدی.
سرده.
 
انگار سالها بود شب بیدار نمونده بودم
سالها بود صدای گنجیشکارو رو دم صبح نشنیده بودم
انگار سالها بود باد تو درختای بالا سرم نپیچیده بود
شبه ٬ ولی هوا خیلی تاریک نیست
آسمون یه جوریه
یه رنگی که اسمش رو بلد نیستم
درختا ولی سبزن
تو کوچه هیچ‌کس نیست
فقط صدای پرنده‌ها میاد
صدای باد
صدای کوچه‌ی خالی
صدای شیندلر لیست
صدای قلقل قلیون
صدای فیداوت شدنِ من

 

 
ناخدا ... همان خدای دریا ست!!!!.

 
بوی دریا میاد
بوی خواب طولانی
همه چی یه جوریه
مثل وقتی که یه موج گنده میاد و میبرتت زیر آب
همه چی میره بکگراند. همه صداها بم و گنگ و بی اهمیت میشن
همه چی یه جور آروم مه گرفته ای میشه

بوی دریا میاد
با یه خواب طولانی

دریا دیدی ؟
دیدی موج داره؟.. دیدی بعضی موجاش هیچ وقت نمیشکافه؟.
دیدی ستاره ها کنارش چقدر قشنگتر از بقیه جاهای دنیان؟
دیدی ظاهرش پر از سادگیه ولی تهش چقدر رمز داره؟
دیدی چه عمیقه.. میتونی توش حل شی و به جز آب هیچی نبینی؟
دیدی صداش چه آرامش عجیبی داره؟